Szponzorált tartalom
Elmondhatom magamról, hogy az eddigi életpályám relatíve átlagosnak tekinthető.
Viszonylag jó érettségi eredményekkel felvételt nyertem egy közepesen erős felsőoktatási intézménybe, ahol elvégeztem egy elég népszerű szakot, ami bár közel sem tartozik a legkellendőbbek közé a munkáltatók számára, de azért a segítségével sikerült elhelyezkednem egy normális munkahelyen.
Már tíz éve dolgozom az első munkahelyemen, és sokáig nem is gondoltam rá, hogy esetleg váltanom kéne. Ez azért is furcsa, mert manapság már az emberek nem maradnak meg sokáig sehol. Ha valaki manapság képes lehúzni 2-3 évet egy helyen, az már elég nagy dolognak számít.
Ezt a megállapításomat teljeséggel a tapasztalatomra építem, hiszen a tíz év alatt folyamatosan cserélődtek a kollégák. Rajtam kívül még két olyan ember van, aki hasonlóan hosszú időt töltött el itt.
És hogy miért cserélődnek az emberek?
Nos, egyáltalán nem arról van szó, hogy olyan rossz lenne itt dolgozni. A munkakörnyezet kellemes, a kollégák jófejek, a főnök pedig korrekt, aki figyelemebe veszi az alkalmazottak kéréseit és igényeit. A feladataival pedig mindenki tisztában van, melyeket felelőségteljesen végre is hajtunk.
A válasz inkább a megváltozott emberi magatartásban keresendő. A mai fiataloknak már egyszerűen képtelen egy munkaadónál megmaradni. Időközönként szükségük van valamilyen új impulzusra. Nem tudom, mi lehet ennek az oka, de egyszerűen felgyorsult a világ, ami a munkavállalói világban is érvényesül.
Tény, hogy ez azért eléggé megnehezíti a dolgokat, főleg annak, aki vállalkozni szeretne. Hiszen fontos megbízható emberekkel dolgozni, akikre nyugodt szívvel kioszthatjuk a feladatainkat.
10 év azonban már nekem is sok idő, és úgy érzem itt az ideje valami másnak. Az a tervem, hogy saját vállalkozást fogok indítani. Nem lesz egyszerű, mert semmi köze nem lesz ahhoz a területhez, ahol eddig dolgoztam, viszont hobbi szinten már tevékenykedtem ebben a szférában, szóval teljes önbizalommal vágok bele ebbe az új kalandba.
De azért vannak problémák, melyekkel jó lenne, ha nem egyedül kéne szembenéznem.
Ilyen például a cégalapítással kapcsolatos jogi és bürokratikus teendők sokasága. Ezek soha nem voltak az erősségeim, de ha saját vállalkozást szeretnék, akkor elkerülhetetlen, hogy foglalkozzak velük.
Egy kedves barátomnak is meséltem erről, aki már alapított céget. Elmesélte, hogy kezdetben ő is a sötétben tapogatózott, de szerencséje volt, mert segített neki egy székhely szolgáltatással foglalkozó társaság.
Kaptam az alkalmon, és megkérdeztem, kikről is van szó, hiszen egy ilyen szolgáltatással sokkal előrébb lennék, már ami a vállalkozásomat illeti.
Nándi barátom a következő weboldalra irányított: szekhelycentrum.hu. Azt mondta, hogy nyugodtan nézelődjek az internetes felületükön, mert annyira okosan és alaposan lett összeállítva, hogy ott úgyis minden kérdésemre választ fogok kapni.
Gondoltam rendben, akkor inkább nem fárasztom a kérdéseimmel, és a weboldal tanulmányozásába kezdtem.
Nos, Nándornak teljesen igaza volt. Ez egy valóban abszolút profi weboldal, amit ha valaki átolvas, aligha marad benne kérdés azzal kapcsolatban, hogy mi is az a székhely szolgáltatás.
Hasznosabbnál hasznosabb tudnivalókat közöl velünk a weboldal, melyek nagy segítségünkre lehetnek, ha egy vállalkozáson törjük a fejünket.
Ha legörgettek a weboldal aljára, olyan cikkeket és írásokat fogtok találni, melyeket szerintem minden cégvezetőnek el kéne olvasnia. Én már az összeset elolvastam, és biztos vagyok benne, hogy a következő cikkekkel (rendszeresen kerülnek fel új tartalmak az oldalra) is ezt fogom tenni.
Szerintem érdemes azzal a bejegyzésükkel kezdeni, ami arra világít rá, hogy milyen lépésekből is áll egy vállalkozásnak a megalapítása. Lépésről lépésre ki van fejtve a folyamat, ami szerintem sokaknak komoly segítséget jelenthet.
Kitérnék meg a weboldal nyelvezetére is. Talán sokan azt gondolnátok, hogy bonyolult, sokak számára alig érthető jogi megfogalmazásokkal van tele az egész oldaluk, de ez nem igaz. A szövegeket direkt úgy írták meg, hogy ne legyen szükséges semmiféle tapasztalatra szükség a cégjogi területen a megértésükhöz. Úgy gondolom ez egy nagyon figyelmes és bölcs dolog a SzékhelyCentrum csapatától. Látszik, hogy tisztában vannak vele, mire van szükségük az ügyfeleleiknek. Egy pillanatra sem éreztem azt, hogy elvesznek a cégjogi fogalmak útvesztőjében, hisz a weboldal szövegezése segített ebben.
A SzékhelyCentrum persze nemcsak azért kiváló, mert jó a weboldala, hanem mert a szolgáltatása is elsőrangú. Ezzel kapcsolatban szeretnék mutatni egy eléggé beszédes adatot. Eddig már 16 ezer elégedett ügyféllel büszkélkedhetnek. Igen, tizenhatezer. Eléggé brutális ez a szám, igaz?
Az én szememben azért ennek eléggé komoly meggyőző ereje van, és biztos köztetek is sokan ezt gondolják. Ha egy szolgáltató ilyen széles ügyfélkörrel büszkélkedhet, az csak egyvalamit jelenthet: elégedettséget. Ez az elégedettség pedig nem csoda, hiszen az itt elérhető székhely szolgáltatás minden fontos követelménynek képes megfelelni.
De mit is takar ez az egész? Tömören megfogalmazva itt arról van szó, hogy a különböző vállalatoknak székhelyet biztosítanak. Számos előnyhöz jutnak az olyan cégek, melyek így kívánják megoldani a székhelyükkel kapcsolatos kérdéseket.
Ami fontos tudnivaló, hogy egy székhelynek a fenntartása sok idővel és adminisztrációs tevékenységgel jár, ezt azonban a szolgáltató innentől megoldja helyettük. Nekünk nem is kell a székhelyen tartózkodni, és gyakorlatilag bárhonnan intézhetjük a vállalatunkkal kapcsolatos mindennapi ügyeinket. Sok szempontból jó ez nekünk. Például nem kell irodát bérelni, ami jóval nagyobb anyagi áldozatokkal járna, mintha a SzékhelyCentrum csapatát választanánk.
De ne gondolja senki, hogy csupán pénzügyi megfontolásokból érdemes őket választani!
Biztosan eszetekbe jutott már, mit is kéne majd tennetek, ha a vállalkozásotoknál hivatalos ellenőrzés történik. Ez egy meglehetősen kellemetlen dolog, amivel valószínűleg szembe kell néznetek majd időről időre, ha vállalkozók szeretnétek lenni. Az ilyen hatóságok azonban mindig a cég székhelyénél tesznek látogatást. Nem baj, ha cégvezetőként nem tartózkodsz ott, hiszen a székhelyszolgáltató is fogadhatja a hatóságokat, ami teljesen törvényes és szabályos. Mivel ők pontosan tudják, hogy ilyen esetekben mi a megfelelő magatartás, ezért nyugodtan rájuk bízhatjuk ezeknek a kényszerintézkedéseknek a tűrését. Ők teljesen törvényesen járnak ilyenkor el, továbbá kiváló ügyvédi kapcsolatokkal is rendelkeznek ahhoz, hogy a vállalkozásaink érdekeit védjék.
Biztos több kérdésed maradt még. Például az, hogy mi lesz azokkal a levelekkel, melyek a székhely címére érkeznek? Nem kell attól tartanod, hogy ezekért személyesen kéne elmenned, hiszen azokat tovább küldik a számodra. Nehéz lenne vitatkozni azzal, hogy ez a lehető legkényelmesebb és legegyszerűbb megoldás az ügyfelek számára.
Mit érdemes még tudni? Ha esetleg pénzügyi nehézségekbe ütköznénk, nem kell tartani attól, hogy azonnal megszüntetnék a székhelyünkkel kapcsolatos szerződést. Ilyenkor 3 hónapig csak felfüggesztés történik, és a tartozásnak a rendezését követően minden folytatódik tovább.
Ha ebből nem látszik, hogy számukra az ügyfelek a legfontosabbak, akkor semmiből.